Вільногірський ліцей №4 став учасником обласного експерименту «Організаційно-педагогічні умови супроводу професійного розвитку педагогів в умовах неперервної освіти» на 2024-2027 роки.
Мета: сформувати у здобувачів освіти через усвідомлення широкої перспективи нового історичного часу та геополітичних змін зрозумілий та позитивний образ подій, що сьогодні відбуваються в Україні; підтримати науковий потенціал обдарованої молоді, сприяти налагодженню комунікації.
Участь здобувачв освіти 8-11 класів у лекціях-дискусіях в режимі онлайн, практичних занять у форматі workshop в режимі офлайн для активної та зацікавленої молоді!!!
В рамках проєкту можна ознайомитись на каналі https://www.youtube.com/channel/UC7qKFMGcP3kR6IF7VRF5Oww :
спільна лекція Рибалки Л. Д. та Шалашної Н. М. «Національне відродження кінця XVIII – початку ХХ ст.: від малоросійської до української ідентичності» https://youtu.be/ZeacI45eJJI
лекція Тищенко Л. М. «Єдність у різноманітності: українські говірки Дніпропетровщини та Донеччини». https://youtu.be/9IgexHn14tc
спільна лекція Нікіфорова К. С. та Рибалки Л. Д. «Релігійна палітра південного сходу України» Частина 1. https://youtu.be/Q296qF4uP-U
спільна лекція Нікіфорова К. С. та Рибалки Л. Д. «Релігійна палітра південного сходу України» Частина 2 https://youtu.be/EDa3k_exLoo
лекція Дороленка К. В. «Незалежність: як закономірність тисячолітньої державності України» https://youtu.be/CUGosktLI74
лекція Тищенко Л. М. «Аудіо- та відеоматеріали як джерело дослідження українських діалектів» https://youtu.be/xbr4vbQb730
лекція Слободинюка М.А. «ОУН-УПА в боротьбі за незалежну Україну» https://youtu.be/c9fvCgyxNvI
лекція Ващенка В. В. «Образ героїв та героїчного в історії та культурі: Московія та Україна» https://youtu.be/-e_Q1lzMgeM
лекція Каюк С.М. «Фронтирний вимір української історії» https://youtu.be/3k16F1HeH9Eю
лекція Солнишкіної А.А. «Медіаграмотність та ефективне блогерство». https://youtu.be/RgQ99m0TVOY
Мета: сформувати у здобувачів освіти через усвідомлення широкої перспективи нового історичного часу та геополітичних змін зрозумілий та позитивний образ подій, що сьогодні відбуваються в Україні; підтримати науковий потенціал обдарованої молоді, сприяти налагодженню комунікації.
Участь здобувачв освіти 8-11 класів у лекціях-дискусіях в режимі онлайн, практичних занять у форматі workshop в режимі офлайн для активної та зацікавленої молоді!!!
В рамках проєкту можна ознайомитись на каналі https://www.youtube.com/channel/UC7qKFMGcP3kR6IF7VRF5Oww :
спільна лекція Рибалки Л. Д. та Шалашної Н. М. «Національне відродження кінця XVIII – початку ХХ ст.: від малоросійської до української ідентичності» https://youtu.be/ZeacI45eJJI
лекція Тищенко Л. М. «Єдність у різноманітності: українські говірки Дніпропетровщини та Донеччини». https://youtu.be/9IgexHn14tc
спільна лекція Нікіфорова К. С. та Рибалки Л. Д. «Релігійна палітра південного сходу України» Частина 2 https://youtu.be/EDa3k_exLoo
лекція Тищенко Л. М. «Аудіо- та відеоматеріали як джерело дослідження українських діалектів» https://youtu.be/xbr4vbQb730
лекція Ващенка В. В. «Образ героїв та героїчного в історії та культурі: Московія та Україна» https://youtu.be/-e_Q1lzMgeM
Мета проекту: утвердження української громадянської ідентичності шляхом формування, збереження історичної пам'яті про події російсько-української війни та популяризація героїчного образу Захисників та Захисниць України.
Реалізація даного проєкту сприяє формуванню сталих знань про героїчну боротьбу Українського народу за утвердження та збереження суверенітету власної держави, ідеалів національної гідності, свободи, народної єдності, а також підвищенню рівня громадянської свідомості молоді, формуванню почуття гордості за свою країну та готовності до виконання обов'язку із захисту незалежності та територіальної цілісності України на героїчному прикладі Захисників та Захисниць України.
Участь у заходах щодо відзначення знаменних та пам’ятних дат в історії становлення української державності з.
Мета проекту: проведення системної і цілеспрямованої роботи у напрямку національно-патріотичного виховання здобувачів освіти ліцею під час воєнного стану, формування соціально активної позиції, громадянської свідомості, почуття відданості українській державі, шанобливого ставлення до української державності, її кращих представників, захисників і захисниць, розвитку духовності та моральності у суспільстві, впровадження інтерактивних дистанційних форм і прогресивних методів роботи з дітьми та учнівською молоддю.
Мета: підвищення рівня знань здобувачів освіти про важливі події та персоналії української держави, державні символи України; інформування населення про радянські міфи щодо становлення української нації; реалізації програми з формування української ідентичності на основі національних цінностей.
Участь в онлайн-зустрічах з відомими людьми, які роблять вагомий внесок у формування української громадянської ідентичності у населення
Наш заклад освіти долучився до освітнього проєкту «Про підтримку молоді при підготовці до ЗНО», який запроваджений Національним юридичним університетом імені Ярослава Мудрого, та спрямований на підтримку молоді в підготовці до ЗНО.
Реалізація проєкту проводиться на базі онлайн платформи Zoom, що дозволяєь всім охочим долучитися для поглиблення знань із навчальних дисциплін
В Україні Корпус Миру розпочав свою діяльність у травні 1992 року, коли Президент України Леонід Кравчук та Президент США Джордж Буш-старший підписали двосторонню угоду про започаткування програми Корпусу Миру в Україні. У 2017 році відзначали ювілей Корпусу Миру США в Україні - 25 років. Наразі в Україні працює понад 300 американських волонтерів Корпусу Миру, що робить Україну найбільшим представництвом Корпусу Миру у світі! В нашій державі волонтери Корпусу Миру працюють за трьома проектами: «Розвиток громад», «Викладання англійської мови як іноземної» та «Молодіжний розвиток». Волонтерські проекти в українських громадах охоплюють громадянську освіту, заохочення здорового способу життя, профілактику ВІЛ, лідерські тренінги для молоді, семінари з розвитку громад, створення бібліотек і ресурсних центрів, зміцнення спроможності громадських організацій. Корпус Миру фінансується за рахунок коштів американських платників податків.
З метою розвитку практичної англійської мови здобувачів освіти, посилення навичок організаційного розвитку, управління та роботи з молоддю згідно з реформами, що здійснюються українським урядом задля більш широкої інтеграції до світової спільноти, за ініціативи директора Вільногірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 Гапич О.Г. адміністрацією закладу було укладено угоду між корпусом Миру США в Україні та нашим закладом освіти про співпрацю в рамках Проекту навчання англійської мови. Минулого року до школи приїжджав особисто тодішній директор Корпусу Миру США в Україні Денні Ф. Робертсон разом із регіональним менеджером. Відбулася зустріч із адміністрацією закладу та вчителями англійської мови. Вивчалися умови співпраці, ряд фінансових питань, пов'язаних із перебуванням і проживанням майбутнього волонтера. «Громадсько-активні школи в Україні співпрацюють із волонтерами, що є запорукою підтримки громади, й одночасно орієнтують свою діяльність на рішення соціальних, громадсько значущих проблем в сучасній шкільній освіті», - зазначила директор школи Гапич О.Г.
Тож знайомтесь: волонтер Корпусу Миру – Патрик Шейер (Patrick Shayer), який щойно розпочав свою працю в Вільногірській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 4 Вільногірської міської ради Дніпропетровської області. Йому 23 роки, він із Мемфіса, штат Теннессі (США). До речі, за 25 років, упродовж яких добровольці Корпусу миру США працюють в Україні, уже відволонтерили майже 2 тис. 800 американців Про умови та особливості співпраці волонтера із педагогами школи та місцевою громадою ми розпитали у наставника Патрика – учителя англійської мови вищої категорії, учителя-методиста Коломарова В.І.
- Володимире Іллічу, розкажіть про вашу першу зустріч із Остіном, чим вона вам запам’яталася?
- Я зустрів Патрика 23 жовтня 2018 року в Києві на конференції волонтерів Корпусу Миру США та українських партнерів, а 26 жовтня в приміщенні Національного центру ділового та культурного співробітництва «Український дім» він разом із 135 добровольцями у вишиванках склал присягу служити зміцненню поваги та дружби, працюючи пліч-о-пліч з українськими колегами в українських громадах. Надзвичайно зворушливо було чути Гімн України у виконанні молодих хлопців і дівчат – волонтерів. Слід зазначити, що перед початком своєї дворічної роботи всі волонтери протягом двох з половиною місяців проходять курс підготовчої програми, яка відбувається в Україні і умови якої максимально наближені до умов їхньої майбутньої роботи. Волонтери вивчають українську мову, знайомляться з культурою та побутом українців, а також проходять професійну практику.
- І що ж все-таки спонукає американських волонтерів обирати Україну?
- На мою думку, бажання набути практичного досвіду у відповідній галузі, покращити свою конкурентоспроможність після повернення до США, зав’язати нові професійні стосунки, почуватися потрібним, вивчити мову, дізнатися більше про культуру та людей України, знайти нових друзів, тощо. Він обрав Україну, хоча насправді міг поїхати будь-куди у світі. Я думаю, це тому, що Патрик переконаний: саме тут відбуваються справжні зміни. Це ознака оптимізму, який американці мають щодо України.
- Які особливості співпраці волонтера і учителя безпосередньо під час навчально-виховного процесу?
- Під час проведення уроків головний принцип - це командне навчання («teаm teaching»). Обов'язковою є присутність як учителя, який викладає у цьому класі, так і Патрика - і лише за таких умов створюється атмосфера командного навчання, коли працює і вчитель, і носій мови. У 3-4-х класах Патрик працює в тандемі із учителем Житньою О.В., в 5-6-х класах – із Литвиненко Н.Р., в 8-му і 10-му класі – зі мною. Переконаний, що така співпраця – це прекрасна можливість для підвищення фахової майстерності наших педагогів. Спільно із учителем відбувається планування кожного етапу уроку відповідно до вікових особливостей учнів.
- А за якими новими напрямками здійснюється робота з вивченння, поширення та вдосконалення англійської мови для нашої місцевої громади? Чи оплачується робота волонтера?
- Скажу одразу, що волонтери Корпусу Миру не мають права заробляти гроші. Для них робота в Україні – це служіння. Щомісяця Корпус Миру виплачує волонтерам мінімальну стипендію на базові потреби та покриває витрати на їхнє медичне обслуговування. Окрім уроків, наш волонтер щосереди після уроків проводить заняття для старшокласників на базі школи № 4. Так що у всіх учнів 9-11-х класів з’явився реальний шанс за два роки перебування Патрика у нашому місті удосконалити знання з англійської мови. Також у програму діяльності Патрика як волонтера Корпусу Миру входить обов'язкове спілкування із місцевою громадою. Тому в кафе "Академія" плануються засідання Американського Клубу для дорослих, тож запрошуємо усіх вільногірців у невимушеній атмосфері за чашкою кави отримати навички спілкування англійською у товаристві Патрика Шейера.
- Які подальші перспективи співпраці із Патриком як волонтером? Що в планах на майбутнє?
- У лютому ми будемо учасниками міжнародного тренінгу для представників громадських організацій у м.Львові, організатори якого навчають залучати грантові кошти для реалізації власних проектів (fundraising). Тож сподіваємося отримати міні-гранд на розвиток освітнього простору не лише нашої школи, а й міста в цілому. Адже особливістю такої підтримки є те, що кошти виділяють не лише на проект, а й на інституційний розвиток громадської організації. Також плануємо проведення веб-конференції в режимі онлайн між педагогами Вільногірська і нашими колегами однієї із американських шкіл. Під час літніх канікул на базі школи працюватиме ДОТ «Веселка», де Патрик буде проводити заняття гуртка «Весела англійська» для вихованців пришкільного табору.
«Маємо надію, що співпраця із чудовим, неймовірно щирим, молодим, завзятим та активним волонтером Корпусу Миру США – Патриком Шейером - принесе позитивні результати і зміни в життя нашої школи, підвищить інтерес і мотивацію учнів у вивченні іноземної мови, забезпечить нові інтелектуальні ресурси, сприятиме реалізації громадсько-освітніх проектів, - наголошує директор школи Гапич О.Г. – Волонтер у школі – це джерело нових ідей, джерело іншого життєвого досвіду. Ми щиро радіємо тій можливості, яка відкривається перед нами! Адже це позитивно впливає на імідж громадсько-активної школи, підкреслюючи її значущість».
Мета: сформувати у здобувачів освіти через усвідомлення широкої перспективи нового історичного часу та геополітичних змін зрозумілий та позитивний образ подій, що сьогодні відбуваються в Україні; підтримати науковий потенціал обдарованої молоді, сприяти налагодженню комунікації.
Участь здобувачв освіти 8-11 класів у лекціях-дискусіях в режимі онлайн, практичних занять у форматі workshop в режимі офлайн для активної та зацікавленої молоді!!!
В рамках проєкту можна ознайомитись на каналі https://www.youtube.com/channel/UC7qKFMGcP3kR6IF7VRF5Oww :
спільна лекція Рибалки Л. Д. та Шалашної Н. М. «Національне відродження кінця XVIII – початку ХХ ст.: від малоросійської до української ідентичності» https://youtu.be/ZeacI45eJJI
лекція Тищенко Л. М. «Єдність у різноманітності: українські говірки Дніпропетровщини та Донеччини». https://youtu.be/9IgexHn14tc
спільна лекція Нікіфорова К. С. та Рибалки Л. Д. «Релігійна палітра південного сходу України» Частина 1. https://youtu.be/Q296qF4uP-U
спільна лекція Нікіфорова К. С. та Рибалки Л. Д. «Релігійна палітра південного сходу України» Частина 2 https://youtu.be/EDa3k_exLoo
лекція Дороленка К. В. «Незалежність: як закономірність тисячолітньої державності України» https://youtu.be/CUGosktLI74
лекція Тищенко Л. М. «Аудіо- та відеоматеріали як джерело дослідження українських діалектів» https://youtu.be/xbr4vbQb730
лекція Слободинюка М.А. «ОУН-УПА в боротьбі за незалежну Україну» https://youtu.be/c9fvCgyxNvI
лекція Ващенка В. В. «Образ героїв та героїчного в історії та культурі: Московія та Україна» https://youtu.be/-e_Q1lzMgeM
лекція Каюк С.М. «Фронтирний вимір української історії» https://youtu.be/3k16F1HeH9Eю
лекція Солнишкіної А.А. «Медіаграмотність та ефективне блогерство». https://youtu.be/RgQ99m0TVOY
Мета: сформувати у здобувачів освіти через усвідомлення широкої перспективи нового історичного часу та геополітичних змін зрозумілий та позитивний образ подій, що сьогодні відбуваються в Україні; підтримати науковий потенціал обдарованої молоді, сприяти налагодженню комунікації.
Участь здобувачв освіти 8-11 класів у лекціях-дискусіях в режимі онлайн, практичних занять у форматі workshop в режимі офлайн для активної та зацікавленої молоді!!!
В рамках проєкту можна ознайомитись на каналі https://www.youtube.com/channel/UC7qKFMGcP3kR6IF7VRF5Oww :
спільна лекція Рибалки Л. Д. та Шалашної Н. М. «Національне відродження кінця XVIII – початку ХХ ст.: від малоросійської до української ідентичності» https://youtu.be/ZeacI45eJJI
лекція Тищенко Л. М. «Єдність у різноманітності: українські говірки Дніпропетровщини та Донеччини». https://youtu.be/9IgexHn14tc
спільна лекція Нікіфорова К. С. та Рибалки Л. Д. «Релігійна палітра південного сходу України» Частина 2 https://youtu.be/EDa3k_exLoo
лекція Тищенко Л. М. «Аудіо- та відеоматеріали як джерело дослідження українських діалектів» https://youtu.be/xbr4vbQb730
лекція Ващенка В. В. «Образ героїв та героїчного в історії та культурі: Московія та Україна» https://youtu.be/-e_Q1lzMgeM
Мета проекту: утвердження української громадянської ідентичності шляхом формування, збереження історичної пам'яті про події російсько-української війни та популяризація героїчного образу Захисників та Захисниць України.
Реалізація даного проєкту сприяє формуванню сталих знань про героїчну боротьбу Українського народу за утвердження та збереження суверенітету власної держави, ідеалів національної гідності, свободи, народної єдності, а також підвищенню рівня громадянської свідомості молоді, формуванню почуття гордості за свою країну та готовності до виконання обов'язку із захисту незалежності та територіальної цілісності України на героїчному прикладі Захисників та Захисниць України.
Участь у заходах щодо відзначення знаменних та пам’ятних дат в історії становлення української державності з.
Мета проекту: проведення системної і цілеспрямованої роботи у напрямку національно-патріотичного виховання здобувачів освіти ліцею під час воєнного стану, формування соціально активної позиції, громадянської свідомості, почуття відданості українській державі, шанобливого ставлення до української державності, її кращих представників, захисників і захисниць, розвитку духовності та моральності у суспільстві, впровадження інтерактивних дистанційних форм і прогресивних методів роботи з дітьми та учнівською молоддю.