Кіберполіція України створила проект «Мрія» StopRussiaChannel , який протидіє рашистам та дезінформації у медіа-просторі.
На сьогодні проєкт «МРІЯ» складається з кількох ініціатив:
• MRIYA (https://mriya.social) – офіційний сайт проекту;
• «StopRussiaChannel» (https://t.me/stoprussiachannel) – основний телеграм-канал, де здійснюється комунікація з підписниками, а також надання завдань для блокування;
• @stopdrugsbot (https://t.me/stopdrugsbot) – чат-бот для збору нових посилань на ворожі ресурси;
• «Народний месник» (https://t.me/ukraine_avanger_bot) – чат-бот для збору інформації про ворожу техніку, колаборантів, мародерів та іншу оперативну інформацію;
• та бонус – гра «Котяцький драйв» (https://bit.ly/3yBkIMW), де котики-військові, бійці територіальної оборони та поліцейські звільняють рідну землю від рашистської навали.
.
Кіберполіція України створила проект «Мрія» StopRussiaChannel , який протидіє рашистам та дезінформації у медіа-просторі.
На сьогодні проєкт «МРІЯ» складається з кількох ініціатив:
• MRIYA (https://mriya.social) – офіційний сайт проекту;
• «StopRussiaChannel» (https://t.me/stoprussiachannel) – основний телеграм-канал, де здійснюється комунікація з підписниками, а також надання завдань для блокування;
• @stopdrugsbot (https://t.me/stopdrugsbot) – чат-бот для збору нових посилань на ворожі ресурси;
• «Народний месник» (https://t.me/ukraine_avanger_bot) – чат-бот для збору інформації про ворожу техніку, колаборантів, мародерів та іншу оперативну інформацію;
• та бонус – гра «Котяцький драйв» (https://bit.ly/3yBkIMW), де котики-військові, бійці територіальної оборони та поліцейські звільняють рідну землю від рашистської навали.
Основний спосіб оповіщення населення про дії при виникненні надзвичайних ситуацій –
це передача повідомлення по мережі провідного мовлення (через квартири і зовнішні гучномовці),
а також через мережі радіомовних станцій і телебачення, пересувні автомобілі, оснащені гучномовцями.
Для привернення уваги населення в екстремальних випадках перед подачею інформації включаються сирени та інші сигнальні засоби.
ЗАПАМЯТАЙТЕ! СИРЕНА І ПЕРЕРИВИСТІ ГУДКИ ІНШИХ СИГНАЛЬНИХ ЗАСОБІВ ОЗНАЧАЮТЬ
СИГНАЛ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ «УВАГА ВСІМ!».
Почувши такий сигнал, негайно увімкніть радіоприймач або телевізор і слухайте повідомлення центральних та місцевих органів
виконавчої влади та їх структурних підрозділів з цивільного захисту.
На кожний випадок надзвичайних ситуацій підготовлені відповідні варіанти повідомлень.
Після подачі звукових сигналів (сирени, гудки, тощо) передається мовна інформація про надзвичайну ситуацію.
Вислухавши повідомлення кожний громадянин повинен діяти без паніки і метушні у відповідності з отриманими вказівками.
ПОВІДОМЛЕННЯ ВКЛЮЧАЄ:
ІНФОРМАЦІЮ ПРО НАДЗВИЧАЙНУ СИТУАЦІЮ;
МІСЦЕ І ЧАС ВИНИКНЕННЯ НАДЗВИЧАЙНОЇ СИТУАЦІЇ;
ТЕРИТОРІЮ (РАЙОНИ, МАСИВИ, БУДИНКИ ТОЩО), ЯКА ПОТРАПЛЯЄ В ОСЕРЕДКИ (ЗОНИ) УРАЖЕННЯ;
ПОРЯДОК ДІЙ ПРИ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ;
ІНШУ ІНФОРМАЦІЮ.
КОЖНИЙ ГРОМАДЯНИН, який знаходиться на роботі, повинен виконувати всі розпорядження керівника суб’єкта господарювання
у відповідності з планом цивільного захисту, а також приймати участь у проведенні аварійно-рятувальних робіт у складі формувань
або за вказівками органів управління цивільного захисту.
ЯКЩО ГРОМАДЯНИН ЗНАХОДИТЬСЯ ДОМА, при виникненні надзвичайної ситуації, повинен:
- тримати дома постійно включеними радіоприймач, або телевізор для того щоб слухати розпорядження і вказівки центральних і
місцевих органів виконавчої влади та їх структурних підрозділів з питань надзвичайних ситуацій;
- повідомити про отриману інформацію сусідів;
- постійно тримати при собі засоби індивідуального захисту, а також медичну аптечку, документи (паспорт, військовий квиток,
документи про освіту, свідоцтво про народження дітей, пенсійне посвідчення, трудову книжку та інше), гроші, засоби зв’язку, предмети
особистої гігієни, запас їжі та води;
- провести у квартирі (будинку) протипожежні профілактичні заходи (виключити газ, водопостачання, електропостачання та інше),
підвищити захисні властивості квартири: зачинити вікна, ущільнити їх;
- знати місце найближчого укриття (підвальне приміщення, тощо), де можна укритися.
ЯКЩО СИГНАЛ ЗАСТАВ ВАС У ТРАНСПОРТІ, ГРОМАДСЬКОМУ МІСЦІ (магазині, на ринку тощо) необхідно уважно і спокійно
вислухати повідомлення, визначитися, де знаходиться найближче укриття, і
якнайшвидше до нього добратися та укритися в ньому.
Якщо є час якнайшвидше добратися до дому і діяти у відповідності з отриманими вказівками.
Яка порція солодкого безпечна для дитячого організму?
Лікарі послуговуються рекомендаціями ВООЗ, щодо споживання чистого цукру. Добова норма має бути менше ніж 25 г,
межа дозволеного цукру на день - 50 г. В перерахунок на чайні ложки - це 5 та, відповідно, 10 ложок. Ми радимо замінювати чистий цукор, печиво та цукерки фруктами, сухофруктами та горіхами.
Чи можна під час свят робити “канікули” від здорового харчування?
Цього зробити практично неможливо. Здоровий спосіб життя - це безперервний процес.
Проте, здорове харчування не виключає вимір задоволення. Навпаки, їжа повинна смакувати. Просто потрібно дотримуватися балансу.
Також людина повинна змінювати свої смаки та вподобання, щоб більшість їжі, яку вона вживає була корисна.
Які солодощі можна вважати корисними?
Крім фруктів, сухофруктів і горіхів, можна вживати чорний шоколад. Він має переваги над іншими солодощами. Він позитивно впливає на стан здоров'я.
Натомість, найбільш нездорові форми солодощів вміщують у собі одночасно велику кількість цукру та транс жири. Це випічка, вафлі, кекси, цукерки, які мають начинку.
Все, що має у складі часткові гідрогенізовані жири також є шкідливим для здоров'я.
Який оптимальний режим харчування?
Раніше була поширена рекомендація їсти маленькими порціями кілька разів на день. Проте через поширеність надмірної ваги й детальніше вивчення
особливостей фізіології людини (травлення, обміну речовин), дослідження показали, що краще їсти меншу кількість разів на день. Найбільше - 3, сніданок, обід і вечеря.
Перекуси не додають насичення, натомість дають додаткові калорії. Особливо не варто перекушувати напоями. Наприклад, кава з молоком і цукром один зі шкідливих перекусів.
Також краще скоротити час споживання їжі.
Рекомендація снідати у першу годину після підйому була переглянута. Тепер варто слідкувати, щоб між сніданком і вечерею проходило 8-9 годин.
Погано, коли людина їсть через 15-16 год після останнього вживання їжі. Це створює умови для появи надмірної ваги, зростання ризику діабету, серцево-судинних захворювань тощо.
Яку краще вживати каву, з домішками чи без та скільки разів на добу?
Кава дуже корисна. Проте буває погана переносимість кави.
Якщо людина відчуває печію, пришвидшене серцебиття, тиск, порушення сну, то вона повинна відповідно реагувати й обмежити вживання кави.
У другій половині дня потрібно намагатися пити її якомога далі від годин до сну, щоб не збивати його режим.
Більшість людей споживають каву без проблем і мають зиск від цього: зменшення розвитку діабету, пухлин, цирозу печінки та інше. Вважається, що оптимальною кількістю є дві-три порції на день.
Якщо у людини немає проблем із вагою, то додатком до кави можуть бути молоко, вершки. Якщо ж є, потрібно рахувати калорії отримані з напоєм.
Які продукти повинні обов'язково входити у раціон людини?
2 роки тому МОЗ України погодило рекомендації по здоровому харчуванню, яке розробила асоціація дієтологів. Там можна знайти 7 ключових рекомендацій
здорового харчування, включно з основними групами продуктів. Проте овочі - це номер один у здоровому харчуванні. Якщо людина хоче їсти, краще починати трапезу з овочів. Далі йдуть фрукти та ягоди, насіння, яйця, молочні та кисломолочні продукти.
Як організувати здорове харчування взимку, чи можна замінити овочі та фрукти мороженими?
Можна споживати заморожені овочі, консервацію, якщо вони не мають у своєму складі багато солі. Це альтернатива свіжим овочам.
Поживна цінність фруктів та овочів найперше полягає у великій кількості клітковини. Вона не руйнується і нікуди не зникає, тому їх споживати можна у будь-якому вигляді цілий рік. Також можна вживати тепличні й імпортовані овочі та фрукти.
Чи корисний фруктовий сік?
Сік не є корисним, тому що при його приготуванні руйнуються харчові волокна і поживна цінність втрачається. Яблуко і яблучний сік зовсім різні речі.
Яблучний сік - це розчин фруктози у воді. Там немає харчових волокон, тому сік треба обмежувати до 1 склянки на день.
Чи корисне обмеження глютену та лактози у раціоні людини?
Захворювання, яке пов'язане з непереносимістю глютену має назву целіакія. Ним хворіють 0.5% дорослого населення світу. Таким людям справді варто відмовитися від глютену, проте всім іншим не варто виключати його з раціону. Дослідження демонструють, що перехід на безглютенові продукти призводить до збільшення ризику ішемічної хвороби серця і цукрового діабету.
Непереносимість лактози набагато поширеніша серед дорослих. Це 15% в Україні. Кількість пацієнтів з непереносимістю лактози з віком збільшується.
Проте абсолютної заборони на лактозовмісні продукти немає. Людина повинна продовжувати їх споживати, але обмежуючи кількість молочного на одне вживання їжі.
Можна вживати 12 грамів лактози.
Як відрізняється харчування дитини від раціону дорослого?
Дитячий організм потребує менше калорій. Не рекомендовано, щоб діти вживати важку для перетравлення їжу у великих кількостях: білкова їжа, м’ясо.
Періоди життя дитини поділяються також за харчуванням.
Перші шість місяців це виключно грудне вигодовування. Починаючи з сьомого місяця життя вводиться прикорм. На другому році життя дитина починає наближається до раціону дорослої людини. З двох років життя дитина повинна харчуватися за загальним столом у родині.
Чи шкідлива пальмова олія?
Пальмова олія не шкідлива. Вона не суттєво відрізняється від інших олій.
Шкідливим є трансжир, який утворюється при додаванні до рослинних олій водню, щоб пальмова олія застигла при кімнатній температурі. Це називається гідрогенізований рослинний жир.
Це трансжир, який впливає на розвиток небезпечних хвороб: інфаркт, інсульт, рак, хвороба Альцгеймера. Якщо заборонити використання трансжирів у харчових продуктах, можна щороку рятувати 14 000 життів в Україні.
Чи корисні продукти зі зниженим рівнем жирності?
Багато років вважалося, що багато жирів у харчуванні призводить до набору ваги, діабету, проблем із серцево-судинною системою. Це поступово спростовуються.
Дослідження, опубліковане на європейському кардіологічному конгресі два роки тому, довело, що низький рівень жирів у харчуванні підвищує ризики смертності.
Тобто є підстави вважати, що справа не в кількості жирів, а у їх якості. Треба більше споживати корисні жири. Наприклад, риб’ячий, ненасичені жири - оливкова, лляна - менше соняшникова і кукурудзяна олії. Також у раціоні повинні бути жири тваринного походження - сало та м’ясо.
Чи потрібно запивати їжу?
З точки зору фізіології немає причин забороняти людям запивати їжу. Навпаки, якщо у людини є зайва вага і вона почне запивати їжу, вона швидше скине вагу, адже запивання зменшує кількість спожитого.
Якщо у людей є порушення травлення (функціональна диспепсія), то, запиваючи, вони можуть відчувати важкість, нудоту. Таким людям варто споживати воду роздільно з їжею.
Не запивайте їжу чаєм. Він погіршує всмоктування поживних речовин - таких як залізо і кальцій. Чай потрібно пити через годину після їжі.
Чи суперфуди корисніші за збалансоване харчування?
Корисним може бути не продукт, а модель збалансованого харчування. Отже, не можна говорити про те, що один продукт може замінити повноцінне харчування.
Суперфуди можна споживати лише як додаток до збалансованого харчування, тоді від них можна отримати корить.
Головний засіб оповіщення населення про дії при виникненні надзвичайних ситуацій — це передача повідомлення по мережі провідного мовлення (через квартири і зовнішні гучномовці), а також через мережі радіомовних станцій і телебачення, пересувні автомобілі, оснащені гучномовцями. Для того, щоб привернути уваги населення в екстремальних випадках включаються сирени та інші сигнальні засоби.
ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ! СИРЕНА ТА УРИВИСТІ ГУДКИ ІНШИХ СИГНАЛЬНИХ ЗАСОБІВ ОЗНАЧАЮТЬ СИГНАЛ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ - „УВАГА ВСІМ!”
Після подачі звукових сигналів (сирени, гудки тощо) передається мовна інформація про надзвичайну ситуацію. Почувши такий сигнал, негайно увімкніть радіоприймач або телевізор і уважно прослухайте повідомлення центральних та місцевих органів влади з питань цивільного захисту. Прослухавши інформацію кожен громадянин повинен діяти без паніки і метушні згідно з отриманими інструкціями.
ПОВІДОМЛЕННЯ ВКЛЮЧАЄ: інформацію про надзвичайну ситуацію, місце і час її виникнення, територію (райони, масиви, вулиці, будинки тощо), яка потрапляє в зону ураження, порядок дій населення, що знаходиться на даній території, іншу важливу інформацію.
КОЖНИЙ ГРОМАДЯНИН, який знаходиться на роботі, повинен виконувати всі розпорядження керівника цивільного захисту суб’єкта господарської діяльності відповідно до плану цивільного захисту, а також приймати участь у проведенні аварійно-рятувальних робіт у складі формувань або за вказівками органів управління цивільного захисту.
ЯКЩО ГРОМАДЯНИН ЗНАХОДИТЬСЯ ВДОМА, при виникненні надзвичайних ситуацій, він повинен:
тримати вдома постійно включеними радіоприймач та телевізор щоб мати можливість своєчасно почути розпорядження центральних та місцевих органів виконавчої влади з питань цивільного захисту;
повідомити про отриману інформацію сусідів; постійно тримати при собі засоби індивідуального захисту, а також медичну аптечку, документи (паспорт, військовий квиток, документи про освіту, свідоцтво про народження дітей, пенсійне посвідчення, трудову книжку та інше), гроші, засоби зв’язку, предмети особистої гігієни, запас їжі та води; провести у квартирі (домі) протипожежні профілактичні заходи (виключити газ, водопостачання, електропостачання та інше), підвищити захисні властивості квартири: зачинити вікна, ущільнити їх;
мати інформацію про місце найближчого укриття (підвальне приміщення, паркінг тощо).
ЯКЩО СИГНАЛ ЗАСТАВ ВАС У ТРАНСПОРТІ, ГРОМАДСЬКОМУ МІСЦІ (магазині, театрі, на ринку тощо) уважно прослухайте повідомлення і дійте відповідно до отриманих інструкцій.
АДРЕСУ НАЙБЛИЖЧОГО УКРИТТЯ ВИ МОЖЕТЕ УТОЧНИТИ У ЖИТЛОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНИХ КОНТОРАХ ЗА МІСЦЕМ ПРОЖИВАННЯ
Шановні батьки!
Змістом державної політики у сфері захисту суспільної моралі є створення необхідних правових,
економічних та організаційних умов, які сприяють реалізації права на інформаційний простір,
вільний від матеріалів, що становлять загрозу фізичному, інтелектуальному, морально-психологічному
стану населення (ст. 5 Закон України „Про захист суспільної моралі”).
З метою реалізації та додержання вимог чинного законодавства у сфері захисту суспільної моралі, обігу продукції
і видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру, продукції, що містить пропаганду культу насильства,
жорстокості і порнографії, створено Національну експертну комісію України з питань захисту суспільної
моралі (далі - Національна комісія).
Відповідно до статті 17 Закону України „Про захист суспільної моралі” Національна комісія є постійним позавідомчим
державним експертним і контролюючим органом, який діє відповідно до цього Закону та чинного законодавства України
і є відповідальним за утвердження здорового способу життя, належного стану моральності суспільства, контролює обіг
продукції і видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру.
Рішення Національної комісії, прийняті в межах її повноважень, є обов’язковими для розгляду центральними і місцевими
органами влади, засобами масової інформації всіх форм власності, а також фізичними та юридичними особами.
Відповідно до статей 2, 6 Закону України „Про захист суспільної моралі” виробництво та обіг у будь-якій формі продукції
порнографічного характеру в Україні забороняються. Критерії віднесення продукції до такої, що має порнографічний характер,
встановлюються спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері культури та мистецтв.
Виробництво та обіг у будь-якій формі продукції еротичного характеру та продукції, що містить елементи насильства та
жорстокості, дозволяються виключно за умови дотримання обмежень, встановлених законодавством.
Забороняються виробництво та розповсюдження продукції, яка:
- пропагує війну, національну та релігійну ворожнечу, зміну шляхом насильства конституційного ладу або територіальної цілісності України;
- пропагує фашизм та неофашизм;
- принижує або ображає націю чи особистість за національною ознакою;
- пропагує бузувірство, блюзнірство, неповагу до національних і релігійних святинь;
- принижує особистість, є проявом знущання з приводу фізичних вад (каліцтва), з душевнохворих, літніх людей;
- пропагує невігластво, неповагу до батьків;
- пропагує наркоманію, токсикоманію, алкоголізм, тютюнопаління та інші шкідливі звички.
З високими темпами розвитку науково-технічного прогресу, зокрема, електронної техніки та можливостей обміну інформацією
постало питання захисту дітей від інформації, яка несе загрозу морально-психічному здоров’ю.
Працівниками Національної комісії проводиться робота щодо виявлення цієї інформації у засобах масової інформації на
будь-яких носіях, в тому числі, розповсюдження її за допомогою мобільних телефонів та всесвітньої мережі Інтернет.
Мобільний телефон та порнографія.
Порнографія стає одним з локомотивів розвитку мобільного зв’язку, так як і раніше вона допомогла розповсюдженню
відеомагнітофонів та Інтернету. В Європі продаж розваг для дорослих, які можна отримати в мобільні телефони, вже став бізнесом,
що приносить мільйони доларів. Користувачі стільникового зв’язку вже витрачають десятки мільйонів на рік на „контент для дорослих”.
У числі розповсюджувачів порнографії опинилися такі компанії, як гігант мобільного зв’язку Vodafone (Водафон) – названий
однією з британських газет „Vodafilth” (filth – „розпуста”). На думку експертів, до 2009 р. статки „мобільного” порно у всьому світі склали $2 мільярди.
Індустрія мобільного телебачення вражена тим, що 30 відсотків відео-контенту, відтворюваного на мобільних пристроях, є порнографічними.
На території СНД, за даними деяких провайдерів, еротика і порнографія складає не менше третини всього ринку мобільних картинок.
Еротика користується великою популярністю у всіх сферах індустрії розваг і мобільний контент не є винятком.
Найбільш популярними залишаються WAP-сайти порнографічного змісту. При цьому аналітики відзначають,
що типовим споживачем мобільного порноконтенту є молодь та діти.
Батьки мають вміти те, що вже роблять діти!
Передача контенту
Контент (з англ. – зміст, вміст) – будь-яке інформаційно-значиме наповнення інформаційного ресурсу
(тексти, ігри, графіка, мультимедіа).
Мобільний контент – це цифровий контент, адресований власникам мобільних пристроїв.
Є декілька способів:
MMS повідомлення;
За допомогою Bluetooth® (блютус);
ІЧ- порт, IrDA (Інфра червоний порт).
Замовлення контенту через SMS
1. Абонент відправляє SMS з кодом контенту на короткий номер оператора (компанії, які надають послуги мобільного зв’язку).
2. Оператор (без аналізу вмісту) перенаправляє отримане SMS до контент-провайдера (компанія, яка займається
розповсюдженням контенту – картинки, музика, ігри, фото, кліпи тощо) згідно з укладеною угодою. Договір включає ряд додатків,
в яких описується сервіс, правила участі і контент, що надається.
3. При вдалій передачі SMS від оператора до контент-провайдера відбувається тарифікація (з абонента знімаються гроші).
Деякі оператори знімають гроші при передачі зворотного SMS від контент-провайдера до оператора.
4. Контент-провайдер опрацьовує отримане SMS та, згідно з вказаним кодом, відкриває відповідне WAP-посилання на вказаний контент.
Посилання відправляється у зворотному SMS від контент-провайдера до оператора.
5. Оператор отримує SMS і відправляє (без аналізу вмісту) його абонентові.
6. Абонент заходить на вказане в SMS WAP-посилання та закачує контент на телефон. (З’єднання відбувається через PROXY-оператора, який здійснює лише тарифікацію без додаткового аналізу).
Як захистити дітей від закачування контенту з небажаним змістом.
1. Оператори надають можливість перегляду всіх витрат певного мобільного номеру. Варто домовитися з дитиною, що ви будете
переглядати ці дані, або включити цю послугу без її відома, але для цього вам буде потрібний телефон дитини.
2. Вияснивши, що дитина використовувала послуги контент-провайдера, слід зателефонувати в call-центр оператора і довідатися:
- якому контент-провайдеру належить цей короткий номер або WAP-портал;
- якого роду інформація надається через даний сервіс;
- чи є на цьому порталі інформація еротичного чи порнографічного характеру;
- контактну адреса call-центру контент-провайдера.
3. У call-центрі контент-провайдера Ви можете з’ясувати, який контент був замовлений з номера вашої дитини, при цьому
не варто інформувати, що це не ваш особистий номер. Контент-провайдер може відмовитися надати таку інформацію.
4. Одночасно з’ясуйте, яку інформацію можливо замовити за даним коротким номером (зателефонуйте на цей номер або
зайдіть на WAP-портал). Подивіться в телефоні дитини, чи збереглося SMS з номером замовленого контенту, або зворотне SMS з
WAP-посиланням, або перевірте історію сторінок, які відвідувала дитина, в браузері телефону. Якщо ви переконалися в тому,
що сервіс, яким користувалася ваша дитина, містить інформацію еротичного, порнографічного чи іншого небажаного характеру,
і цю інформацію дитина вже отримала (що буває найчастіше), потрібно звернутися до call-центру оператора.
Вибір за Вами.
Діти в Інтернет
Проблема безпеки дітей в мережі Інтернет вже не здається Україні такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній
день вона постала особливо гостро.
Відомо, що підлітки у період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів, а не у родинному колі. Старші підлітки,
бажаючи незалежності, мають потребу ототожнювати себе з певною групою й схильні порівнювати цінності своєї сім’ї та своїх товаришів.
Що роблять підлітки в он-лайні
В он-лайні підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в он-лайнові ігри.
За допомогою пошукових серверів підлітки знаходять інформацію будь-якого змісту та якості в мережі Інтернет. Більшість підлітків
реєструються у приватних чатах та спілкуються на будь-які теми, видаючи себе за дорослих. Хлопці в цьому віці надають перевагу всьому,
що виходить за межі дозволеного: брутальний гумор, насильство, азартні ігри, еротичні та порно сайти. Дівчатам, які мають занижену самооцінку,
подобається розміщувати провокаційні фото, вони схильні на фривольні розмови, видаючи себе за дорослих жінок, в результаті чого стають жертвами сексуальних домагань.
Як забезпечити безпеку дітей в мережі Інтернет
Пропонуємо декілька рекомендацій, які слід взяти до уваги:
- розміщуйте комп’ютери з Internet-з’єднанням поза межами кімнати вашої дитини;
- поговоріть зі своїми дітьми про друзів, з яким вони спілкуються в он-лайні, довідайтесь як вони проводять дозвілля і чим захоплюються;
- цікавтесь які веб сайти вони відвідують та з ким розмовляють;
- вивчіть програми, які фільтрують отримання інформації з мережі Інтернет, наприклад, Батьківський контроль в Windows*;
- наполягайте на тому, щоб ваші діти ніколи не погоджувалися зустрічатися зі своїм он-лайновим другом без Вашого відома;
- навчіть своїх дітей ніколи не надавати особисту інформацію про себе та свою родину електронною поштою та в різних реєстраційних формах, які пропонуються власниками сайтів;
- контролюйте інформацію, яку завантажує дитина (фільми, музику, ігри, тощо);
- цікавтесь чи не відвідують діти сайти з агресивним змістом;
- навчіть своїх дітей відповідальному та етичному поводженню в он-лайні. Вони не повинні використовувати Інтернет мережу
для розповсюдження пліток, погроз іншим та хуліганських дій;
- переконайтеся, що діти консультуються з Вами, щодо будь-яких фінансових операції, здійснюючи замовлення, купівлю або продаж
через Інтернет мережу;
- інформуйте дітей стосовно потенційного ризику під час їх участі у будь-яких іграхта розвагах;
- розмовляйте як з рівним партнером, демонструючи свою турботу про суспільну мораль.
Використовуючи ці рекомендації, Ви маєте нагоду максимально захистити дитину від негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет.
Але пам’ятайте, Інтернет, це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ви повинні навчити свою дитину правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації.
Та найголовніше, дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а, насамперед, оберігаєте.
Дитина повинна Вам довіряти.